אתר זה עשוי להשתמש ב'עוגיות' (Cookies) לצורך תפעולו השוטף והתקין, שיפור חווייתך והתאמה של האתר להעדפותיך האישיות. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמה לשימוש זה. לעיון ב"מדיניות הפרטיות" לחץ כאן

whatsapp
לובלינסקי סכינים - הקצה החד של המטבח

אין מוצרים בעגלה

כבר רשומים? התחברו

משתמש חדש/אורח

דאגנו לכם ליצירת חשבון קלה ומהירה במיוחד. המשיכו למילוי פרטיכם ותוכלו ליהנות מהיתרונות של משתמש רשום כבר עכשיו.

להרשמה

עשו ואל תעשו עם משחיז סכינים

הדרך לסכין שף חדה ושמורה מתחילה עם משחיז סכינים, במיוחד אם זו סכין שאתם משתמשים בה לעיתים קרובות ובאופן רציף וקבוע

למיטיבי הלכת מבינכם, זה כבר ריטואל קבוע: מכינים את המצרכים על השיש, שמים את הקערות והסירים בעמדות ומוציאים משחיז סכינים מהמגירה רגע לפני חיתוך המזון המיוחל. 

מדוע חשוב להשחיז את סכיני השף מפעם לפעם?

סכיני שף, איכותיות וטובות ככל שיהיו, מתקהות עם הזמן ועם תכיפות השימוש בהן. באופן טבעי, המתכת ממנה עשוי להב הסכין מתקמטת ונמעכת בכל חיתוך. בנוסף, חדות הסכין יכולה להיפגם גם מאופי השימוש בסכין, טיפול לקוי ואחסון לא נכון. מתוך כך, בשביל לקבל פעולות חיתוך נוחות, מהירות ויעילות ללא הפרעות ובצורה הכי איכותית שיש, אנו נדרשים להשחיז את הסכין מפעם לפעם. 

 

אז איך תשחיזו נכון את סכיני השף שלכם? בין אם יש לכם משחיז סכינים ביתי, אבן השחזה או מוט השחזה (שטול) ואתם מקפידים להשחיז, ובין אם לא. תקראו טוב טוב, כי הכתבה הזאת בשבילכם!

עשו: ניקיון 

הקפידו לנקות ולייבש את הסכין והמשחיז טרם השימוש. סכין או משחיז סכינים שמשאירים מלוכלכים או רטובים יוצרים סביבת עבודה לא סטרילית ויכולים לגרום לבלאי בסכין או במשחיז.

 

אחרי כל השחזה ביתית, נקו את הסכין במים על מנת ששבבי המתכת שנותרו על סכין השף שלכם לא ילכלכו את המזון. 

אל תעשו: הפעילו כוח

הכוח האמיתי הוא בגישה! אל תפעילו כוח על המשחיז או על סכין השף, זה גם מאמץ מיותר, גם לא בטיחותי וגם יכול לפגום בסכין או במשחיז הסכינים ואף להרוס אותם. תנו למשחיז הסכינים לעשות את העבודה כמו שצריך, בלי להתאמץ יתר על המידה :) 

עשו: החזיקו את הסכין בצורה בטיחותית 

גם כשאתם חותכים עם הסכין וגם כאשר אתם משחיזים אותה עם משחיז סכינים, חשוב להחזיק את הסכין בצורה חזקה, יציבה ובטיחותית. לכל אמצעי השחזה יש הוראות שונות מבחינת זווית הסכין בעת ההשחזה. לעוד פרטים על צורות ההשחזה השונות, ממליצים לכם לקרוא גם את מדריך השחזת הסכינים שלנו שנמצא כאן.

אל תעשו: השחזת סכין משוננת עם אמצעי השחזה ביתיים 

בדרך כלל וברוב המקרים, אמצעי ההשחזה הביתיים אינם מותאמים לסכינים משוננות. השחזת סכינים משוננות עם משחיז סכינים ביתי יכול לפגוע במשחיז ויותר מזה, לפגוע בלהב המשונן של הסכין ולהרוס אותה. כאשר מדובר בסכין משוננת, אנו ממליצים לקחת אותה להשחזה מקצועית אצל בעלי מקצועי מומחים. 

עשו: הגיעו להשחזה מקצועית פעם בשנה

כמו שרכב צריך לעבור טסט פעם בשנה, כך גם סכין השף שלכם! 

תחזוקה והשחזה מקצועית של סכין השף שלכם ע"י אנשי מקצוע מוסמכים מאריכה את חיי הסכין וכך היא יכולה להחזיק מעמד לאורך שנים רבות ולהיות לצידכם במטבח אפילו לכל החיים. 

 

בלובלינסקי, אנו מספקים שירותי השחזה מקצועיים בבית המלאכה שלנו מזה 80 שנה! עם משחיז מקצועי ומנוסה, מכונות השחזה ייעודיות ואיכותיות עם אבנים גדולות ושימוש במים לקירור פלדת הסכין. לשירות השחזה מקצועי בבית המלאכה שלנו לחצו כאן.

 

*במידה ואתם אנשי מקצוע המשתמשים בצורה מאסיבית ויומיומית בסכינים, ייתכן וסכין השף שלכם תזדקק להשחזה מקצועית בטווח זמן קצר יותר. 

אל תעשו: השחיזו את הסכין יותר מדי

השחזה חשובה מאוד לשימור יכולות החיתוך ואיכות סכין השף שלכם, אך בו זמנית, יכולה גם לפגום בה כאשר אנחנו משחיזים אותה בצורה מרובה ללא סיבה מיוחדת. מצב כזה יכול לגרום לשחיקת הסכין. 

 

בשביל להימנע מהשחזה מיותרת, יש לנו מבחן בשבילכם, הכירו את מבחן העגבניה. כבר כתבנו עליו בעבר, אבל בשביל אלה שלא מכירים - זה הזמן לבצע אותו!

הניחו עגבניה על קרש חיתוך ובעדינות, החליקו את להב הסכין על העגבניה בצורת X. אם היא נחתכת בקלות והסכין חודרת את קליפתה - אין צורך בהשחזה. ברכות! הסכין שלכם חדה מספיק. 

 

אם אתם מתקשים בחיתוך העגבניה ונדרשים להפעיל כוח, זה הזמן לתת לסכין השף שלכם קצת זמן איכות עם משחיז סכינים ולהשחיז אותה בצורה טובה ומדויקת.

 

עשו: התייעצו איתנו!

אנחנו תמיד זמינים לתת ייעוץ מקצועי בסניפים שלנו או דרך הטלפון. מוזמנים לשאול כל שאלה ולהתייעץ איתנו בכל הקשור להשחזה ולסכיני השף שלכם. למידע על דרכי התקשרות עמנו לחצו כאן.