אתר זה עשוי להשתמש ב'עוגיות' (Cookies) לצורך תפעולו השוטף והתקין, שיפור חווייתך והתאמה של האתר להעדפותיך האישיות. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמה לשימוש זה. לעיון ב"מדיניות הפרטיות" לחץ כאן

whatsapp
לובלינסקי סכינים - הקצה החד של המטבח

אין מוצרים בעגלה

כבר רשומים? התחברו

משתמש חדש/אורח

דאגנו לכם ליצירת חשבון קלה ומהירה במיוחד. המשיכו למילוי פרטיכם ותוכלו ליהנות מהיתרונות של משתמש רשום כבר עכשיו.

להרשמה

GLOBAL אימפריה במטבח

מותג הסכינים ואביזרי המטבח היפני, שהחל את דרכו ב-1985, הוא היום חוד החנית בתחום הסכינים בעולם.

GLOBAL היא חברת ענק המשווקת את סכיניה ל-95 מדינות ברחבי הגלובוס וגורפת שלל פרסים לאורך השנים. כל סכיני החברה מיוצרים במפעל יושיקין ,יפן. סכיני GLOBAL, עשו מהפכה בתעשיית אביזרי המטבח - הם מתאימים  גם לשפים מקצועיים בעלי שם וגם לבשלן הביתי. החברה מציעה מגוון עצום של סכינים ואביזרי השחזה המתאימים לכל סוגי הבישול ולחומרי הגלם השונים שמרכיבים את עבודת המטבח. 

אגדה יפנית

מכנים אותו מר GLOBAL, עד יומו האחרון הוא המשיך לעבוד בקדחתנות באימפריה שהקים. המייסד ואיש החזון של GLOBAL, הוא Mino Tsuchida. מינו נולד ב-1938 בחווה בנייגהטה, יפן. בסוף לימודיו בתיכון, החל לעבוד בחברת סכינים מקומית ושם רכש את ניסיונו, מקצועיותו וקשריו בתחום. ב- 1985 הוא החליט להקים מותג חדש ומהפכני, כזה שיהיה איכותי, חד ומקצועי אך גם קל לשימוש ולאחיזה. הוא חבר למפעל לייצור סכינים, יושיקין, והקים את המותג Global. את ההשראה לסכיני המותג, מינו שאב מאמנות החרב של הסמוראים היפנים. אומנות זו נטועה כבר במאה ה-13. בתרבות היפנית, סמוראים נחשבו ללוחמים אשר הקפידו על ערכים של ענווה, כבוד, אמינות , מיומנות טכנית ושיפור מתמיד במטרה להיות הטובים ביותר. ערכים שמינו אימץ עם הקמת GLOBAL.

 Mino Tsuchida (1938-2021)

 

הוא רצה להביא מהפכה יפנית למטבח- בעוד שבתרבות האירופאית, סכיני הלוחמים יוצרו כדי לדקור את שריונו של האוייב והיו עבות וחזקות, חרבו של הסמוראי, נועדה לחיתוך מהיר ועל כן הייתה צריכה להיות חדה וקלילה. הסכינים האירופאיות התפתחו מסכיני הלוחמים ביבשת ויוצרו מפלדה רכה אשר לא ניתן להפיק ממנה להב חד. סכיני GLOBAL לעומתן, יוצרו מפלדה קשה שניתן להפיק ממנה להב חד ודק. בעוד הבישול האירופאי שם דגש על חיתוך חומרי גלם גדולים וכבדים, המטבח היפני דורש עדינות כירורגית ולכן  נזקק ללהב דק וחד במיוחד.  מינו הבין שלהב חד מאוד בשילוב של פלדה כבידה, עלולים להקשות על העבודה עם הסכין ולהפוך אותה לכבדה ומסורבלת. הוא פנה למעצב היפני בעל השם העולמי Komin Yamada, כדי שימצאו יחד את האיזון המושלם.

איזון מושלם

כאשר Komin Yamada, נדרש לייצר סכין חדשה ופורצת דרך בעולם המטבח, הוא הבין שעליו לחפש עיצוב אשר יביא לביצועים מקסימליים במטבח מצד אחד, אך יקל על עבודת השף או הבשלן הביתי. פריצת הדרך שהפכה לסימן ההיכר של סכיני GLOBAL, הוא השגת האיזון המושלם של הסכין באופן עיצובה: הסכין מפלדת אל חלד מחוברת אל ידיות נירוסטה כשעליהן גומחות המעניקות אחיזה יציבה לסכין ומונעות החלקה, גם כשהיא רטובה. יתרה מזאת, הידיות חלולות. כך מושג משקל נמוך שמקל על העוסקים במלאכת הבישול. הטכניקה שאפשרה למינו וימאדה להשיג איזון מושלם ופורץ דרך בתעשיית הסכינים היתה המצאתם המקורית למלא את  ידיות הסכינים בחול קוורץ אשר מאפשר אחיזה נוחה וקלה.

 

העיצוב הייחודי והחדשני הזה, הפך לסמל המסחרי של גלובל ומיצב אותו כמותג המוביל בתחום. סכיני גלובל קלות לאחיזה ונוחות לתפעול. הן  זוכות  פעם אחר פעם,  להכרה ולפרסים בינלאומיים: מגזין Good Housekeeping, בחר בסכין Global  לגאדג'ט המטבח המומלץ ביותר. בסקירת  צרכנים שהתפרסמה ביוני 2021 על ידי חברת ביקורת הצרכנות Best Buy , נערכה השוואה בין 10 סכיני שף של חברות שונות מכל העולם. צוות המומחים בחן את הסכינים השונות בפרמטרים של: איכות, חדות להב, נוחות ידית, עיצוב וביצועים וקבע "סכין GS-3 של GLOBAL, היא סכין השף הטובה ביותר בעולם. קלה לשימוש, נוחה, מאפשרת הגנת אצבעות מעולה, גם עבור בשלנים ימניים וגם עבור בשלנים שמאליים". הסכין זכתה שוב גם בשנת 2022 וזאת היתה השנה השניה ברציפות שזכתה לתואר הנכסף.

סכין במערכה הראשונה

לאיזון המושלם של סכיני GLOBAL, מצטרף יתרון נוסף- דרגת הקשיות שלהן היא מהגבוהות בעולם. דרגת קשיות, מבטאת על פי מדד רוקוול (Rockwell), מ-1921. משמעותו- רמת התנגדות הפלדה לחומרים קשים ממנה (כמו יהלום). בבדיקות קשיות, מחדירים בכוח את החומר החזק יותר, לעומק החומר הנבדק. העומק אליו יצליח החומר החודר להעמיק, הוא שיקבע את רמת קשיות המתכת. מדד זה משמש את יצרני הסכינים המקצועיות בכל העולם. הבדל של רוקוול אחד עלול להיות מאוד משמעותי כשמדובר בסכינים. סכיני GLOBAL, מיוצרות  מפלדת אל חלד בתערובת מיוחדת של פלדת מוליבדן ונדיום יפנית. חומר הלהב עשוי מנירוסטה Cromova 18. השילוב בין נירוסטה ופלדת אל חלד השיג דרגת קשיות שלא נראתה קודם בסכיני המטבח. 56-58 HRC. 

 

שיטה זו אפשרה את השחזת הלהב, כך שקצה הסכינים הינו דק במיוחד מצד אחד, אך עמיד וחזק מאוד מן הצד השני. יתרון נוסף הייחודי לסכיני GLOBAL הוא שבתהליך ייצורן, הסכינים מושחזות לזווית של 15 או 12.5 מעלות, זאת בשונה מסכינים מערביות שהשיפוע שלהן הוא  20 מעלות. זווית זו מאפשרת לסכין להיות חדה יותר ולהישמר חדה לאורך זמן. כדי לשמור על חדות הסכין לאורך שנים, החברה מספקת אביזרים משלימים להשחזת הסכינים וכן מגני להב מיוחדים. בטיפול נכון הסכין של GLOBAL לא תישחק ותהיה חדה עד למערכה האחרונה של חייכם – שמירתן במגיני להב ותיקי סכינים, הצבתן במעמדי סכינים או בתלייה באמצעות מגנט, עבודה איתן על משטח מתאים כמו עץ או אוקולון, השחזה במשחיז ביתי ואחת לתקופה גם בבית המלאכה והימנעות מוחלטת משטיפת הסכינים במדיח הכלים (לא לשכוח לייבש מיד לאחר השימוש) - ישמרו עליהן חדשות כמעט כמו ביום הרכישה. בכל מקרה האחריות על המותג היא לכל החיים, אם הפגם הוא בייצור. 

הנבחרת של GLOBAL

החברה מציעה מאות סכינים אשר בכל אחת מן הסדרות, מספקת את כל מה שזקוק לו שף מקצועי או בשלן ביתי במטבח: יש סכינים המיועדות לחיתוך פירות, ירקות קשים ורכים, דגים, בשר, עשבי תיבול, לחם, גבינה ועוד. כל סכיני GLOBAL מאופיינות בעיצוב מיוחד שהפך לסמל המסחרי של המותג  והוא נשען על היתרונות המובהקים שלהן : חדות, נוחות, מעוצבות בקפידה ונשמרות לאורך זמן.

 

להלן הסדרות המובילות של GLOBAL:

  • הסדרה הקלאסית: סדרה G- קולקציית הסכינים המקורית הראשונה שעיצב Komin Yamada ב-1985 ובה לראשונה הוטבע סימן ההיכר של להב חד מאוד וסכין קלה לאחיזה בשל מילוי הידית הריקה שלה בחול ובשל הגומחות המוטבעות עליה. הקולקציה נחשבת לאחת הסדרות הפופולאריות של GLOBAL, מאחוריה שורת פרסים בינלאומיים שקטפה לאורך השנים. הסדרה כוללת סכינים במגוון גדלים עם ידיות המקנות אחיזה קלה ומאוזנת. היא מכילה סכינים מגוונות המשמשות לכל מטרה, ביניהם: סכיני סנטוקו, קופיצים רחבים לקיצוץ ירקות, סכיני סושי, סכיני פריסה, סכיני לחם, סכיני שף ועוד. 

  • סדרת NI- היא הדור הבא של סכיני הסדרה הקלאסית. כמו הסדרה הקלאסית גם זו עוצבה על ידי Komin Yamada, . להבי הסכינים בסדרה זו  עבים יותר והידית שלהן ארוכה יותר מסכיני הסדרה הקלאסית. בכל סכין יש להב מחורר המונע הדבקה.

  • סדרת GS- אוסף קלאסי של סכינים קטנות ובינוניות לטבח ולשף. מגוון הסכינים רחב ובהן- סכין עם גמישות גבוהה (GS11), סכיני פילוט, סכיני עזר, סכינים משוננות ועוד.

  • סדרת GSF- הסדרה מורכבת מסכינים קטנות יותר עם ידיות מוצקות. קצה הסכינים חד ותלול. מתאים מאוד לקילוף, קיצוץ וחיתוך פריטי מזון קטנים.

  • סדרת GF- ראשי התיבות של GLOBAL FORGED, כלומר מחושל. אם תרצו, "הרמבו" של סכיני Global. סדרה זו עשויה מסכינים כבדות יותר בעלות להבים מחושלים וחזקים במיוחד המיועדים לשפים מקצועיים ולשימושים מסחריים. 

ובנוסף, ניתן גם למצוא

 

סט סכינים- החברה מציעה סטים של סכינים מהסדרות השונות המכילים זוג, שלישיה, רביעיה או סט של סכין ומשחיז. הסטים מאפשרים לצרכן לרכוש כל סכין במחיר נמוך יותר מאשר רכישת סכין בודדת. בין מארזי הסטים אפשר למצוא סטים של סדרת G או של הסדרה הקלאסית וכן סטים הכוללים סכינים ואביזרי השחזה.

אמצעי השחזה- כדי לשמור על סכיני GLOBAL כך שיהיו יעילות כמו ביומן הראשון, יש להקפיד על שמירתן והשחזתן באמצעות אמצעי ההשחזה הייחודיים להן. בסדרה זו,  ישנם מכשירי השחזה שונים, גלגלים למשחיז ומכסים למשחיז.

מוצרים משלימים- כדי להשלים את חווית GLOBAL במטבח, סדרת המוצרים המשלימים מספקת פינצטות לעבודה עם דגים, קולפנים, מלקחיים ועוד. 

נלווים לסכינים- כשקונים סכין לכל החיים, חשוב לשמור על סביבת התחזוקה שלהם. בסדרה זו GLOBAL מציעה מוצרים נלווים כמו מגני להב, תיקים לסכינים, מגנט לתליית סכינים, מעמד סכינים ועוד.

לובלינסקי

את כל סדרות הסכינים אתם יכולים לרכוש מהיבואנית והמשווקת הבלעדית והרשמית של המותג בישראל- חברת לובלינסקי. החברה שהוקמה ב-1938, על ידי מנחם לובלינסקי, עולה חדש מפולין, הפכה תוך 80 שנה לחברה הוותיקה והמובילה בישראל בתחום סכיני שף מקצועיות, מוצרי אפיה ומוצרים נלווים לעולם הקולינריה. סניפי החברה וכן מכירת מותגיה ל-100 חנויות הפרוסות בכל רחבי ישראל, מאפשרת גם לבשלנים חובבים וגם לשפים מקצועיים, שימוש בסכינים הטובות בעולם לכל מטרה.